Voor de klanten van Telenet wordt 14 februari dit jaar net iets minder romantisch. Telenet heeft namelijk aangekondigd vanaf dan de prijzen van verschillende producten te verhogen. Naar eigen zeggen om de kwaliteit van het netwerk nóg meer te verbeteren. 

De prijs van alles-in-één stijgt

Telenet prijsaanpassingDe prijsaanpassing wordt doorgevoerd op de alles-in-één producten van Telenet. De prijs van de pakketten Whop, Whoppa, Fluo en overige Shakes stijgt dus. Daarnaast stijgt ook de prijs van volgende aparte (losse) producten: internet, huur HD Digicorder, kabeltelevisie, PRIME, vaste telefonie en mobiel internet.

In onderstaande tabel vindt u de huidige en de nieuwe prijs van de producten die duurder worden in februari:

Telenet-product Abonnementen Huidige prijs Prijs vanaf 14/02/2016
Alles-in-één
Whop (incl. kabeltv & huur HD digicorder) € 65.49 € 67.48
Whoppa (incl. kabeltv & huur HD Digicorder) € 75.94 € 77.93
Alles apart
Internet
Basic Internet € 26.99 € 27.50
Internet 100 € 49.39 € 50.35
Internet 200 € 70.79 € 72.15
Televisie
Huur HD Digicorder € 8.70 € 8.85
Kabeltelevisie € 16.00 € 16.30
Vaste telefonie
FreePhone Europe € 21.70 € 22.10
FreePhone Europe: tarief per minuut in piekuur naar België, Verenigde Staten & Canada en meerverbruik buiten 2000 minuten € 0.12 € 0.20
Mobiele telefonie
Mobiel internet bij meerverbruik buiten de inbegrepen data voor King (Surf), King Supersize, Kong (Surf) dataverbruik € 0.03 € 0.06

Deze prijzen blijven ongewijzigd

Maar niet alle prijzen stijgen. Volgende producten behouden voorlopig hun huidige prijs:

  • Mobiele abonnementen: King, King Supersize & Kong
  • Extra zenderpakketten (met uitzondering van PRIME)
  • Opties vaste telefonie (met uitzondering van Optie 24 Belgium)
  • Huur HD Digibox

Maar waarom stijgt de prijs eigenlijk?

Steeds meer mensen zitten steeds vaker en langer op internet en gebruiken daardoor meer data. Online winkelen, boeken reizen, bankieren, kijken filmpjes, contacteren vrienden. Het is de normaalste zaak van de wereld geworden.

Telenet streeft ernaar om hun klant, zoals ze dat gewend zijn, de beste kwaliteit te blijven aanbieden. Om het stijgende aantal gebruikers deze kwaliteit aan de hoogst haalbare snelheid te garanderen, zijn investeringen in het netwerk een absolute must. En die investeringen kosten veel geld. Heel veel geld. Vandaar deze onvermijdelijke prijsstijging zodat klanten van Telenet:

  • Nog sneller kunnen downloaden
  • Meer filmkeuze hebben
  • Scherpere beelden te zien krijgen
  • Straffere effecten
  • Betere connecties

Telenet brengt u persoonlijk op de hoogte

Tussen 6 en 15 januari wordt elke klant persoonlijk wordt op de hoogte gebracht van de prijsaanpassing bij Telenet. Via een e-mail of brief krijgen alle klanten duidelijk uitgelegd of de prijsstijging op hun contract van toepassing is en hoeveel dat concreet zal zijn.

Aanbieders.be is er voor u

Heeft u vragen over de prijsstijging of wenst u meer informatie? Aarzel niet om ons te contacteren op het nummer 011/37.38.00. Ook leest u alles over de prijsaanpassing op Telenet.be.

Written by Anke Stienen

2 Comments

luc vandevoorde

Als telenet ,zo voort zo verder, werken zal in de toekomst veel mensen mogen op straat zetten, want t’is altijd iets met het verhogen van de prijzen.

Reply
Heirbaut Roger

Voor hetgeen ik op de pc en andere diensten gebruik maak word het voor ons een dure aangelegenheid kijk uit voor andere oplossing .

Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *