We zeggen het wel vaker tegen onszelf: ‘wat vliegt de tijd’. We hebben het dan ook druk. Nadat we van ons werk thuis komen, willen we graag iets eten,  gaan sporten, iets gaan drinken met vrienden of gewoon in onze luie zetel kruipen om televisie te kijken. Waar we geen zin in hebben, is onze facturen uitpluizen en zoeken naar goedkopere tarieven. En dat is eigenlijk zonde. Zeker nu we zo vaak via de media te horen krijgen dat onze energiefactuur maar blijft stijgen.Toch loont het de moeite om uw factuur er eens bij te nemen. De besparingsbedragen lopen namelijk op tot wel € 350. Dat is toch al de moeite, niet?

 

Waarom vergelijken we niet graag?

Om met een gerust gemoed in de zetel te kruipen, zoeken we redenen die ons doen denken dat overstappen naar een andere leverancier of operator niet nodig is. Wij bij Aanbieders.be krijgen regelmatig enkele redenen te horen. Maar deze zogezegde redenen zijn eigenlijk fabeltjes.

1. In het vergelijken van energie kruipt veel tijd

 

Als u via de website van alle energieleveranciers de tarieven gaat vergelijken, dan kost het inderdaad heel veel tijd. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Bij Aanbieders.be worden alle tarieven van alle energieleveranciers gecentraliseerd en worden deze steeds aangepast als er tariefwijzigingen zijn. Raadpleeg onze energievergelijker en u krijgt meteen een duidelijk overzicht. U ziet in één oogopslag welke leverancier u het voordeligste tarief kan aanbieden. Dit op basis van uw persoonlijke verbruik. Hier kruipt niet veel tijd in, toch?

2. Als ik overstap krijg ik te maken met onverwachte kosten

 

Bij uw jaarlijkse eindafrekening betaalt u exact wat u verbruikt heeft. Niet meer of niet minder. Om zeker te zijn dat u niet voor verrassingen komt te staan, kan u ons steeds vrijblijvend contacteren. Zo kunnen we uw specifieke contractsituatie bespreken.

3. Ik ben al heel lang klant dus ik geniet al van het voordeligste tarief

 

Hierop kunnen we spijtig genoeg enkel zeggen: ‘was het maar waar’. Tegen de logica in worden nieuwe klanten vaak meer beloond dan bestaande klanten. Om nieuwe klanten aan te trekken, hebben de energieleveranciers verschillende aanbiedingen voorhanden. Bestaande klanten betalen echter voor deze aanbiedingen waar nieuwe klanten van kunnen profiteren. Vergelijk dus regelmatig uw energietarief, maar ook uw telefoon, televisie en internet abonnement.

4. Bij een overstap komt heel wat administratieve rompslomp en geregel kijken

 

Het administratieve luik weerhoudt sommige mensen om over te stappen. En daar kunnen we goed inkomen. Naast de dagelijkse drukte zou dit er ook nog eens bijkomen. Laat dit u echter niet tegenhouden. Wij bij Aanbieders.be regelen uw de overstap van A tot Z. En daar kan u op rekenen. Bovendien hoeft u zich na die eerste overstap nooit meer zorgen te maken over uw tarieven en facturen. Wij houden u namelijk proactief op de hoogte van mogelijke besparingen.

5. Ik let op mijn verbruik dus ik kan zo veel zal ik wel niet besparen

 

Het is niet zo omdat u op uw energieverbruik let dat u niet veel kan besparen. Ook met een voordeliger tarief kan u nog een mooi bedrag besparen. Misschien iets minder dan het gemiddelde huishouden, maar alle beetjes samen, maken een groot verschil. Het geld dat u uitspaart kan u vervolgens in iets anders investeren. Van een win-win gesproken!

Wij kunnen geen redenen meer bedenken om niet te gaan vergelijken en een overstap te overwegen. Moesten bepaalde zaken u toch nog weerhouden, contacteer ons dan gerust. Wij helpen u alvast graag verder.

Written by Charles Dekkers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *