Nadat de EasySwitch in het leven is geroepen is er veel onduidelijkheid ontstaan over het gebruik van EasySwitch en wanneer het juist van kracht is.

Ons team is op onderzoek gegaan en heeft dit bij verschillende leveranciers afgetoetst.

Dit zijn de resultaten:

 

Scarlet:

Easy switch regelt enkel de overdracht van uw internet of tv-producten.

  • Als u gelijk nummers die gekoppeld zijn aan uw huidig abonnement wilt overdragen of opzeggen dan moet u dit duidelijk aangeven op de pagina van Scarlet.
  • Wilt u de aan uw huidige internet of tv-abonnement gekoppelde gsm-nummers ook overdragen naar Scarlet? Vraag dan eerst uw vaste dienst aan. Hierna kunt u een aanvraag doen om uw gsm-nummers over te dragen naar Scarlet. Tijdens die bestelling zal u ook de overdracht van uw gsm-nummers kunnen aanvragen.
  • Wilt u de aan uw huidige internet of tv-abonnement gekoppelde gsm-nummers opzeggen dan moet u dit specifiek aangeven bij Scarlet. Door uw gsm-nummers door te geven, zorgt u ervoor dat ze opgezegd worden bij uw vorige operator.”

 

Telenet:  

Als u klant voor internet of digitale tv wordt bij een operator krijgt u een Easy Switch ID. Wilt u later overstappen naar een andere operator? Dan bezorg u uw ID aan uw nieuwe operator en hij regelt alles.

Opgelet: Heeft u ook vaste en mobiele telefonie in uw pakket en zeg uw internet of digitale

  • Wilt u uw telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor jou. Via EasySwitch zet u uw vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
  • Wilt u uw telefonieabonnement behouden bij je vorige operator?  Kijk dan zeker na of je huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden je vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verlies je je telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet). “

Orange:

  • “Orange biedt geen vaste lijn aan als dienst. U kan die opzeggen in het kader van Easy Switch of behouden bij uw huidige operator, indien u dat wenst.
  • Uw mobiele nummer(s) wordt/worden onmiddellijk overgedragen. U kan ook uw mobiele abonnement overzetten op het moment dat uw Orange Internet + TV wordt geïnstalleerd. Let wel, dit is niet mogelijk in combinatie met een abonnement met een smartphone of een herlaadkaart.
  • Bij het inschrijven op een nieuw abonnement voor Internet + TV, vraagt Orange jouw toestemming om de diensten bij de vorige operator op te zeggen door middel van een mandaat. Hierbij geef jij aan welke diensten u wenst stop te zetten en of u uw gsm-nummer(s) wenst over te dragen (of mee te nemen).
  • Bij het inschrijven op een nieuw abonnement voor Internet + TV, vraagt Orange jouw toestemming om de diensten bij de vorige operator op te zeggen door middel van een mandaat. Hierbij geef jij aan welke diensten u wenst stop te zetten en of u uw gsm-nummer(s) wenst over te dragen (of mee te nemen).”

 

Proximus:

Easy Switch zorgt ervoor dat klanten met Internet en/of televisie (of meer), gemakkelijk van operator kunnen veranderen. Wanneer u klant wordt, stemt u ermee in dat Proximus de wissel van operator voor jou uitvoert.

Van opzegging tot volledige installatie door een technieker, we zorgen ervoor!

 

Voorwaarden

  • Op z’n minst vast Internet of tv hebben op hetzelfde adres. Indien u koos voor een product dat gewoonlijk voor professionele klanten wordt voorbehouden, is Easy Switch niet van toepassing.
  • U wil van operator veranderen voor Internet en/of tv. Heeft u beide diensten, dan passen we Easy Switch automatisch toe op allebei. Wilt u maar een gedeeltelijke migratie, dan moet u ons uitdrukkelijk vragen de Easy Switch procedure niet te gebruiken.”

VOO:

Concreet zorgt VOO in uw plaats voor de opzegging van uw diensten als u voor internet- en/of tv-diensten aangesloten bent bij een andere operator. Met die procedure worden al uw internet- en tv-diensten opgezegd. U kunt dus niet kiezen om een of andere dienst bij uw oude operator te behouden.

Als u dat wenst, kan VOO ook zorgen voor de overdracht of de opzegging van nummers voor vaste en/of mobiele telefonie die u bij die operator hebt.”

 

EasySwitch samengevat:

In het algemeen kunnen we stellen dat Easy Switch is ontworpen om het switchen tussen pakketten te vergemakkelijken. Dus voornamelijk in de volgende gevallen:

  •         om te switchen van 3 producten bij operator X naar 3 producten bij operator Y
  •         om te switchen van 2 producten bij operator X naar 2 producten bij operator Y
  •         om te switchen van 3 producten bij operator X naar 2 producten bij operator Y
  •         om te switchen van 2 producten bij operator X naar 3 producten bij operator Y

Belangrijk is steeds dat internet en/of televisie deel uitmaakt van deze producten.

Iemand die dus wilt switchen van operator X naar operator Y, maar een specifieke dienst wilt behouden bij operator X, kan niet genieten van Easy Switch. Daarvoor blijft de oude procedure van toepassing.

Indien u nog met vragen zit aarzel dan niet om onze klantendienst te contacteren op het nummer 011/ 37 38 00 of stuur een mail naar klantendienst@aanbieders.be

Written by Charles Dekkers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *