Wanneer ben je voor de energieleverancier een nieuwe klant?

Gepost op 13/04/2018 door Katelijn Eelen
energieleverancier nieuwe klant

Energieleveranciers pakken regelmatig uit met kortingen of promoties op een bepaald product met als doel nieuwe klanten te werven. Vaak gelden deze promoties enkel en alleen als je een ‘nieuwe’ klant bent. Maar wanneer ben je nu echt een nieuwe klant?

Wij gingen voor jullie op onderzoek en contacteerde de grootste energieleveranciers op de markt met de vraag: Wanneer ben ik een ‘nieuwe klant’. Dit waren de antwoorden van de leveranciers.

  • Essent: “Na een leverancierswissel word je gezien als een nieuwe klant. Of je ooit hiervoor al klant geweest bent maakt dus niet uit.”
  • Engie Electrabel: “In onze promotievoorwaarde staat gespecificeerd dat de ‘welkomstpromo’ geldig is na een leverancierswissel. Of je ooit al klant was maakt niet uit.”
  • Lampiris:“Een ‘nieuwe’ klant bij ons is iemand die geen lopend contract heeft voor elektriciteit of gas bij ons en die overstapt van een andere leverancier.”
  • Luminus: Voor gas en/of elektriciteit: een afnemer die op het moment van het sluiten van de leveranciersovereenkomst, in het kader van de uitvoering van de huidige overeenkomst, nog geen EDF LUMINUS klant is voor de betreffende EAN-nummer. Met andere woorden, het maakt niet uit dat je hiervoor al klant bent geweest.”
  • Poweo: “Strikt genomen: je bent klant na een leverancierswissel, zelfs al ben je hiervoor al een klant geweest (en daarna overschakelt naar de concurrentie en dan weer terug).”

Samengevat kunnen we stellen dat je bij de leverancier gezien wordt als een nieuwe klant bij een leverancierswissel. Het maakt dus niet uit of je daarvoor al klant bent geweest.

Wil jij steeds kunnen profiteren van de promoties als nieuwe klant? Maak dan elk jaar een vergelijking zodat je in 1 oogopslag een overzicht krijgt van de voordeligste leveranciers voor jouw persoonlijk verbruik en de actuele kortingen die gegeven wordt bij een overstap.

 


Gerelateerde artikels

Posted on 20/11/2024 by Charles
Voorkom deze 5 fouten bij het afsluiten van je energiecontract

Moet je voor de eerste keer een energiecontract afsluiten, of is het tijd om eens te switchen? Vermijd deze 5 meest voorkomende fouten en haal het meeste uit je energiecontract! 1. Je energie niet vergelijken Laten we beginnen met de grootste fout die je kan maken: niet objectief je energie vergelijken. Consumenten blijven veel te […]

Lees het artikel
Posted on 18/11/2024 by Charles
De slimme vergelijker bespaart tot wel 1.100 euro op energie

Door jaarlijks slim te vergelijken kan je tot wel 1.100 euro besparen. VREG adviseert daarom om minstens één keer per jaar de elektriciteits- en gascontracten te vergelijken met die van andere aanbieders. Dat kan bijvoorbeeld via Aanbieders.be, op je laptop of gsm. Tot 500 euro voor elektriciteit, 600 euro voor gas Het blijft interessant om van energieleverancier […]

Lees het artikel