“Leveranciers zijn verplicht te voorzien in een klachten- of protesttermijn van minstens 12 maanden voor consumenten in geval van foutieve facturatie vanaf de ontvangstdatum van de betrokken factuur.”
Dit betekent concreet dat je als consument binnen een termijn van 12 maanden na de afrekeningsfactuur, gratis een meer gedetailleerd document kunt aanvragen met alle informatie over de gefactureerde periode.
De leveranciers zijn verplicht om mee te gaan in deze procedure.
Wanneer de leveranciers voor het antwoord informatie nodig hebben van derden, delen ze dit mee aan de consument. Als een klacht over een factuur terecht blijkt of vraagt om verder onderzoek, wordt de invordering door de leverancier van de uitstaande en betwiste bedragen, onmiddellijk na ontvangst van de klacht opgeschort.
Wanneer de leverancier deze klachtenprocedure niet naleeft, kan een klacht neergelegd worden bij:
Ombudsdienst Energie
Koningsstraat 47
1000 Brussel
tel: 02/211.10.60
fax: 02/211.10.69
e-mail: klacht@ombudsmanenergie.be
Ook onze eigen energie-specialisten bekijken je zaak graag. Aarzel niet om ons te contacteren.
Niet gevonden wat je nodig hebt? Contacteer ons