Heb je acht dagen voor de einddatum van je opzegtermijn nog geen contract met een nieuwe leverancier gesloten?
Dan levert de netbeheerder elektriciteit en/of aardgas na je opzegtermijn. Je krijgt dan facturen van de netbeheerder.
Beschermde afnemers hebben ook bij de netbeheerder recht op de sociale maximumprijs. De prijzen die je netbeheerder aanrekent als niet-beschermde afnemer, zijn echter niet de goedkoopste. Als je geen schulden hebt bij je netbeheerder of als je schulden bij de netbeheerder zijn afgelost, ga je het best op zoek naar een nieuwe (goedkopere) leverancier.
Als je ook je energiefactuur bij de netbeheerder niet betaalt, stuurt hij je een herinneringsbrief met de vraag om binnen de 15 dagen te betalen. Als je niet reageert, stuurt hij een ingebrekestelling. Als je dan nog niet betaalt, plaatst de netbeheerder binnen de 60 dagen gratis een budgetmeter. Energie verbruiken is dan alleen mogelijk als je de budgetmeter oplaadt. Als het opgeladen bedrag op is, ben je tot de volgende oplaadbeurt afhankelijk van het hulpkrediet.
Niet gevonden wat je nodig hebt? Contacteer ons